Kilka słów o profesjach
Rozpoczynając grę Margonem dokonać należy wyboru profesji. Do dyspozycji jest ich sześć: wojownik, paladyn, tancerz ostrzy, łowca, tropiciel oraz oczywiście mag.
Bardzo często słyszę pytania, która z tych postaci jest najlepsza. Jednoznacznej odpowiedzi nie ma, jako że każda z nich ma swoje plusy i minusy. Opiszę tutaj w skrócie każdą z profesji.
Wojownik
Wojownik to profesja której atutem są duża siła oraz spora ilość życia. Włada on bronią dwuręczną, którą zadaje potężne ciosy.
Łowca
Łowca posługuje się bronią dystansową, cechuje się dużą szybkością. Inne profesje: wojownicy, tancerze ostrzy czy paladyni muszą podejść dwa kroki zanim oddadzą cios.
Mag
Mag jest profesją, która poza bronią atakować może czarami (grom z nieba, ściana ognia, etc.) Posiada bardzo mało życia, za to ma olbrzymią absorbcję ciosów i możliwość największego uleczania się podczas walki.
Paladyn
Paladyn, czyli święty wojownik, to profesja łącząca w sobie cechy wojownika i maga. Ma dużą ilość życia, dorównującą magom absorbcję, przy tym sam potrafi zadawać dotkliwe ciosy. Paladyni mogą korzystać z niektórych magicznych umiejętności.
Tropiciel
Tropiciel jest profesją łączącą w sobie cechy łowcy i maga. Jest wojownikiem dystansowym, podobnie jak łowca używający łuku, z tą różnicą, że ma możliwość wykorzystywania umiejętności magicznych.
Tancerz ostrzy
Tancerz ostrzy to moja ulubiona profesja. Jest najzwinniejszą profesją w grze, włada dwoma mieczami. Mimo małej ilości życia doskonale sobie radzi, choćby ze względy na nieziemską szybkość i całą masę uników. Można by powiedzieć, że nim inni uderzą tancerza wcześniej sami otrzymają wiele bolesnych ran.